Μια εκπληκτική χρονιά ανάπτυξης είχε το online στοίχημα στη Γαλλία. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Έκθεσης Αγοράς του 2021. Δημοσιεύτηκε από την l’Autorite Nationale des Jeux (ANJ), την ενοποιημένη ρυθμιστική αρχή για τα τυχερά παιχνίδια.
Η γαλλική αγορά τυχερών παιχνιδιών κατέγραψε συνολικό κύκλο εργασιών GGR ύψους 10,7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Είναι αυξημένος κατά 7% σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2020, ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Είχε, φυσικά, να αντιμετωπίσει προβλήματα λόγω COVID-19, που επηρεάζουν επίγειο στοίχημα και τις αθλητικές διοργανώσεις.
Ποντάρισμα σε αθλητικό στοίχημα, λαχεία και ιππόδρομο
Ως «ο βασικός πυλώνας της γαλλικής αγοράς τυχερών παιχνιδιών» περιγράφονται δύο μονοπωλιακές εταιρείες. Οι Française des Jeux (λαχεία και στοιχήματα) και PMU (ιππασία), που αντιπροσωπεύουν το 70% του GGR με έσοδα 8,5 δισ. ευρώ.
Η ανάπτυξή τους αποδόθηκε στην ισχυρή ανάκαμψη του δικτύου λοταρίας της FDJ. Καταγράφηκε αύξηση 16% στο GGR της λαχειοφόρου αγοράς στα 5 δισ. ευρώ.
Επιστρέφοντας σε κανονικές συνθήκες, οι δραστηριότητες ιπποδρομιών PMU παρουσίασαν GGR 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή, 16% πάνω από τα αποτελέσματα του 2020.
Ωστόσο, ο κύκλος εργασιών της PMU παραμένει κάτω από τα νούμερα του 2019 πριν από τον Covid, ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Όσον αφορά τις γαλλικές ιπποδρομίες, κατέγραψαν μείωση 1% σε ετήσια βάση στους ενεργούς πελάτες, που είναι πλέον 625.000.
Στροφή στο online στοίχημα
Εν τω μεταξύ, καθώς παρέμειναν κλειστά το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα επίγεια καζίνο της Γαλλίας κατέγραψαν πτώση. Της τάξης του 41% στο GGR που φτάνει το 1 δισ. ευρώ.
Ο γαλλικός διαδικτυακός τζόγος (αθλητικά στοιχήματα, ιπποδρομίες και διαδικτυακό πόκερ) χαρακτηρίστηκε ως το «τμήμα υπερ-ανάπτυξης» της αγοράς. Έσπασε για πρώτη φορά το όριο τζίρου των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, καταγράφοντας συνδυαστικό GGR 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η ANJ σημείωσε ότι η διαδικτυακή ανάπτυξη προήλθε από τα αθλητικά στοιχήματα, που απέφερε ρεκόρ ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Βοηθώντας το τμήμα να φτάσει GGR ύψους 1,33 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το 2020 ήταν στα 940 εκατομμύρια ευρώ.
Μάλιστα, τα αθλητικά στοιχήματα είχαν για πέμπτη συνεχή χρονιά διψήφια αύξηση ενεργών πελατών. Με 4,5 εκατομμύρια παίκτες κατά τη διάρκεια του 2021.
«82% των ενεργών παικτών προτιμάει το αθλητικό στοίχημα»
Η ANJ τόνισε χαρακτηριστικά: «Αυτή η μεγάλη αύξηση σε σύγκριση με το 2020 προέκυψε από το ελκυστικό πρόγραμμα αγώνων, με αποκορύφωμα το τουρνουά ποδοσφαίρου Euro 2020 που απέφερε στοιχήματα 445 εκατ. ευρώ. Το ποδόσφαιρο παραμένει μακράν το άθλημα με τα περισσότερα στοιχήματα.
Το 2021, αθλητικά στοιχήματα τοποθέτησε το 82% των λογαριασμών ενεργών παικτών (AGA) στον τομέα των διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών. Ο αριθμός των CJA στα αθλητικά στοιχήματα αυξήθηκε κατά 16% το 2021 σε σύγκριση με το 2020, σε 4,5 εκατομμύρια. Τέλος, ο τζίρος ανά λογαριασμό ενεργού παίκτη αυξήθηκε κατά περίπου 25%, φτάνοντας τα 303 ευρώ το 2021. Σημάδι ότι η αγορά εξακολουθεί να επεκτείνεται».
Επόμενη πρόκληση η στοιχηματική διαφήμιση
Σε αντίθεση με το 2020 που έσπασε ρεκόρ, το διαδικτυακό πόκερ κατέγραψε πτώση 4% στο GGR στα 430 εκατ. ευρώ. Αποδίδεται κυρίως σε μείωση 10% στους ενεργούς πελάτες κατά 1,6 εκατομμύρια.
Είναι σημαντικό, η ANJ ανέφερε, ότι η πελατειακή βάση της αγοράς συνολικά αυξήθηκε σε +5,4 εκατομμύρια παίκτες το 2021.
Πέρα από αυτά, βασική προτεραιότητα της ANJ είναι και να ελέγχει τις διαφημιστικές δραστηριότητες των γαλλικών στοιχηματικών εταιριών. Δημοσίευσε, μάλιστα, ανανεωμένες οδηγίες και πρότυπα τον περασμένο Φεβρουάριο.
Η ρυθμιστική αρχή συνεργάζεται με κυβερνητικές υπηρεσίες για την υλοποίηση ενός νέου διαφημιστικού πλαισίου για το διαδικτυακό στοίχημα. Αναμένεται να μπει σε εφαρμογή μέχρι την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2022 στο Κατάρ τον ερχόμενο χειμώνα.